תמר רימון סיטון

התארחתי בפודקסאט ״סינפסות״ של נדב נדלר

 שמחתי להתארח בפודקאסט של נדב נדלר, המפגש בינינו היה מעניין ורווי קסם וסינכרונים. תודה לך נדב על ההזמנה הנפלאה, מצפה לפרק הבא. 

מילותיו של נדב על הפרק:

פרק חדש בסינפסות עם Tamar Rimon Setton על תחום מרתק שנקרא חלימה. לדבר על חלימה זה כמו לדבר על החיים עצמם, נושא רחב ואינסופי, שמכיל את כל סודות היקום. שמאנים שהחזיקו בחוכמת החלום העתיקה ידעו לנווט בין החלום הער לחלום הלילה, ולעבור בין הממדים. במסעות האסטרליים שלהם הם ריפאו את אנשי השבט ממחלות, פיזיות, רגשיות ורוחניות.

כבר מילדות תמר גילתה עניין רב בתחום הנסתר. מאז היא לא פוסקת לחקור את עולמות הרוח אבל תמיד עם רגליים איתנות בקרקע. היא הרבליסטית, ודולה כעשור, תומכת ומלווה תהליכי עומק דרך רפואת החלימה, משלבת כלים מגוונים ברפואה טבעית, מעבירה סדנאות חלימה, סדנאות צמחי מרפא וסדנאות לנשים הרות.

השיחה המקדימה שלנו הייתה סוג של חלום בפני עצמו. ראשית הדרך לקליניקה של תמר בחוקוק, אזור מרהיב בתקופה הזו, הרגשתי כמו בסרט עם נופים רחוקים. התחלנו לדבר ולהכיר, וכבר הגיעו סימנים בסביבה שלנו שאותותו על מה שהולך לבוא. עוד לא ידענו על זה באותו רגע, אבל המפגש בינינו, בירח המלא של ט״ו השבט, היה צומת מתוזמן שכלל גם את החיים וגם את המתים; חיבור קוסמי שהראה לנו הלכה למעשה, מהו זמן חלום (אני אשאיר את זכות השיתוף לתמר לגבי הפרטים של סיפור המסגרת המופלא שלנו).

מה היה בפרק?

– דיברנו על מה זה אומר להיות ״חולם״ – זה שיש לו גישה למקורות, עליו האחריות ליישם את הידע בתוך החיים, לשאול שאלות ולפאר את האנושיות שלו.

– הכול זה חלום – אשליה – מאיה – אבל זוהי אשליה קדושה שאנחנו צריכים לכבד ולעשות איתה את המיטב.

– היציאה מהאישי לקולקטיבי – חלימה כאקט של שיתוף, של השפעה וערבות הדדית.

– איך הווית החולם יכולה לעזור באתגרי היום יום?

– חלימה כהוויה – חלום ער וחלום בשינה – שני קטבים של אותה חוויה.

– מה ההבדל בין התפיסה המערבית לחלום לבין התפיסה המסורתית?

– איך משפרים את חלימת הלילה שלנו?

ועוד נושאים מרתקים, פרק מעורר השראה ומלא בחומר למחשבה וחלימה.

תפריט נגישות